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이득우의 언리얼 C++ 게임 개발의 정석

 

현재 X축 방향으로 폰의 회전이 고정된 상태이다.

 

 

 

Difference between "Orient Rotation to Movement" and "Use Controller Desired Rotation"

So just wondering if anyone knows what the difference is between “Orient Rotation to Movement” and “Use Controller Desired Rotation” on the CharacterMovementComponent. I have an AI controlled character, which can move around. Obviously I want the c

forums.unrealengine.com

Character Movement 컴포넌트의 Orient Rotation to Movement 옵션을 활성화 해주면 움직이는 방향에 따라 폰의 회전이 변한다.

  • 참고로 Use Controller Desired Rotation 옵션은 컨트롤러의 회전에 따라 폰이 회전하게 된다는 의미이다.

 

Rotation Rate를 통해 회전 속도를 조절할 수 있다.

 

 

움직이는 방향에 따라 폰이 회전한다.

 

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